Sluta amma, "bara mamma"

OBS. Detta inlägg har inget med min syn på amning vs. ersättning att göra.


Amningen är något som jag hållt hårt vid. Antagligen för att jag känner att det är typ det enda som fungerar som jag vill just nu och för att jag är rädd för att bli obetydlig i min dotters ögon när jag bara är mamma. Rädd för att vara värdelös , bli bortvald och ensam...
Vet att det är osunda tankar men jag har ingen kontroll över tankar och känslor just nu.
Jag har förstått att för att kunna bena ut allt som händer i mig just nu så behöver jag hjälp på vägen. Av samtal...och mediciner.
Därför är nu beslutet fattat att sluta amma och avvänjning påbörjad. Det gör lite ont i hjärtat men det är bara att gilla läget och försöka inse att jag faktiskt är mer än bara ett par bröst i min fina unges ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0